En pisshund...

17.03.2024 18:34
Mån 11/3 Möten fm, på em försökt få till veckans planering emellan akut letande efter ersättnings-APL-plats till elev som MÅSTE få byta och gymnasiearbeten till dem som inte är klara.Efter jobbet 10 konggömmor - en del svåra - för tjejerna, annars bara rastning.
Tis 12/3 Hemjobb fm, sen till Munka där Dixi fick massage och laserbehandling av Marie G:-) Angelica var fortfarande sjuk, så ingen agility för Kenzi:-( Och matte hade utvecklingssamtal, så någon annan träning blev det inte heller idag.
Ons 13/3 Lektioner hela dagen, men inte för hundarna… Eivor & Lennart var snälla och kom med Gilla för att visa skydd för min ena etta - mycket uppskattat! Efter jobbet var det ju kurs - idag fick Kenzi hjälpa deltagarna att öva hundmöten. När vi skulle in visade det sig att den 13:e som min salig mor sa var hennes lyckotal nog inte gått i arv… Jag hade lyckats låsa in mina nycklar! Alva fick fortsätta med kursen ute - de övningar som fiungerade där - medan jag försökte hitta någon med tagg så kursdeltagarna kunde komma in i hallen, och jag till nycklarna (och hundarna, och fikat…). Naturligtvis var det ingen i idrottshallen och ingen som jobbade sent på skolan, inga sena utvecklingssamtal idag, men längst bort från djursalarna i kostallet var det lyckligtvis folk kvar så en vänlig kille lånade ut sin tagg - och ännu mer lyckligtvis fungerade den även i ”vårt” hus. Alltså blev det både inomhusövningar och fika för kursdeltagarna:-) Men efter kursen blev det bara rastning för mina tjejer!
Tor 14/3 Hemjobb fm, efter lunch till Munkagård eftersom jag hade utvecklingssamtal. Hann sätta ut 10 gömmor till tjejerna innan mötet, som de fick nosa sig till 2 h senare när mötet var slut… Annars inte mycket hundkul idag!
Fre 15/3 Fick köra upp Kenzi till Munka så Lova kunde träna agility med henne, bara för att köra en buss tillbaka till FBG, eller snarare FBK, där vi körde några MH-moment med Johans elever och 4 av deras hundar. Hade tur - det började regna när vi skulle åka tillbaka till Munka! Dixi hade också haft tur och fått massage och laserbehandling på Maries friskvårdslektion:-) Efter lunch städade jag kontoret, satte ut 10 konggömmor, hade ett utvecklingssamtal, körde kong med båda tjejerna - även Dixi duktig idag!) och avslutade sen dagen på FBK med brukslydnad för Kenzi (som gick för långt ut på första skicket????) och rallylydnad, utan skyltar, för Dixi:-D
Lör 16/3 Angelica hämtade Kenzi kl 8 så Lova skulle kunna vara med på Blåbärsagility i Göteborg. Blev 2 disk, men andra loppet sa Angelica var perfekt tills Kenzi missförstod och tog ett hinder från fel håll… Under tiden Kenzi var iväg och ropade sig hann Dixi och jag träna lite rally och öva lite fysträning på miljöbanan innan lördagsträningen, och efter den blev det ett asfaltspåt i rejält blåst (läs halv storm) på Granngårdens parkering. Träffade Ann-Katrin som jag inte träffat på evigheter så spåret fick ligga lite extra länge, Esme var också med i bilen - kul:-) Dixi fixade spåret och hittade sina dumleklubbapinnar - och glasspinnen i slutet - men fick nog jobba en del. Efter lunchpaus hos Siv hann vi ett uppletande på FBK innan Angelica kom tillbaka med Kenzi - sen fick båda hundarna en rastrunda på Sandåsen och golfbanan:-)
Sön 17/3 Spännande fm… Skulle klippa hundarnas klor, och när det var Dixis tur hoppade hon glatt upp - för att sätta sig och kissa…!!! I sängen! Oklart om det hänger ihop med kastrationen eller om hon bara är dement, men det är ju en sak att valpkissa när man sprungit en stund och en helt annan att göra det när man hoppat upp i mattes säng - iofs några timmar efter morgonrundan men ändå! Jaja, hann slänga ner lakan och täcke på golvet så madrassen verkade klara sig, men riktigt så mycket hade jag inte räknat med att tvätta idag… När sängen var sanerad - och preparerad med plastlakan för bäbisar - fick även Dixi klorna klippta, denna gången utan kissepaus;-) Efter lunch tog vi oss till FBK, där det blev brukslydnad för Kenzi, alla moment utom platsliggning, och även idag gick hon lite långt ut båda sträckorna på framåtsändandet så jag börjar undra om vi fått ett nytt - eller snarar nygammalt, det är ju så alla mina tidigare hundar gjort - problem. När vi kört igenom momenten körde jag två sträckor till, nu med leksak i gruppen (läs mellan ”gubbarna”) och då stannade hon till som hon brukat göra fram till i fredags… Dixi fick förstås träna rallylydnad utan skyltar, och vi han också en uppletandekorridor (4 föremål) innan sista rastrundan:-)
Sön 17/3 Spännande fm… Skulle klippa hundarnas klor, och när det var Dixis tur hoppade hon glatt upp - för att sätta sig och kissa…!!! I sängen! Oklart om det hänger ihop med kastrationen eller om hon bara är dement, men det är ju en sak att valpkissa när man sprungit en stund och en helt annan att göra det när man hoppat upp i mattes säng - iofs några timmar efter morgonrundan men ändå! Jaja, hann slänga ner lakan och täcke på golvet så madrassen verkade klara sig, men riktigt så mycket hade jag inte räknat med att tvätta idag… När sängen var sanerad - och preparerad med plastlakan för bäbisar - fick även Dixi klorna klippta, denna gången utan kissepaus;-) Efter lunch tog vi oss till FBK, där det blev brukslydnad för Kenzi, alla moment utom platsliggning, och även idag gick hon lite långt ut båda sträckorna på framåtsändandet så jag börjar undra om vi fått ett nytt - eller snarar nygammalt, det är ju så alla mina tidigare hundar gjort - problem. När vi kört igenom momenten körde jag två sträckor till, nu med leksak i gruppen (läs mellan ”gubbarna”) och då stannade hon till som hon brukat göra fram till igår… Dixi fick förstås träna rallylydnad utan skyltar, och vi han också en uppletandekorridor (4 föremål) innan sista rastrundan:-)Mån 11/3 Möten fm, på em försökt få till veckans planering emellan akut letande efter ersättnings-APL-plats till elev som MÅSTE få byta och gymnasiearbeten till dem som inte är klara.Efter jobbet 10 konggömmor -en del svåra - för tjejerna, annars bara rastning.
Tis 12/3 Hemjobb fm, sen till Munka där Dixi fick massage och laserbehandling av Marie G:-) Angelica var fortfarande sjuk, så ingen agility för Kenzi:-( Och matte hade utvecklingssamtal, så någon annan träning blev det inte heller idag.
Ons 13/3 Lektioner heladagen, men inte för hundarna… Eivor & Lennart var snälla och kom med Gilla för att visa skydd för min ena etta - mycket uppskattat! Efter jobbet var det ju kurs - idag fick Kenzi hjälpa deltagarna att öva hundmöten. När vi skulle in visade det sig att den 13:e som min salig mor sa var hennes lyckotal nog inte gått i arv… Jag hade lyckats låsa in mina nycklar! Alva fick fortsätta med kursen ute - de övningar som fiungerade där - medan jag försökte hitta någon med tagg så kursdeltagarna kunde komma in i hallen, och jag till nycklarna (och hundarna, och fikat…). Naturligtvis var det ingen i idrottshallen och ingen som jobbade sent på skolan, inga sena utvecklingssamtal idag, men längst bort från djursalarna i kostallet var det lyckligtvis folk kvar så en vänlig kille lånade ut sin tagg - och ännu mer lyckligtvis fungerade den även i ”vårt” hus. Alltså blev det både inomhusövningar och fika för kursdeltagarna:-) Men efter kursen blev det bara rastning för mina tjejer!
Tor 14/3 Hemjobb fm., efter lunch till Munkagård eftersom jag hade utvecklingssamtal. Hann sätta ut 10 gömmor till tjejerna innan mötet, som de fick nosa sig till 2 h senare när mötet var slut… Annars inte mycket hundkul idag!
Fre 15/3 Fick köra upp Kenzi till Munka så Lova kunde träna agility med henne, bara för att köra en buss tillbaka till FBG, eller snarare FBK, där vi körde några MH-moment med Johans elever och 4 av deras hundar. Hade tur - det började regna när vi skulle åka tillbaka till Munka! Dixi hade också haft tur och fått massage och laserbehandling på Maries friskvårdslektion:-) Efter lunch städade jag kontoret, satte ut 10 konggömmor, hade ett utvecklingssamtal, körde kong med båda tjejerna - även Dixi duktig idag!) och avslutade sen dagen på FBK med brukslydnad för Kenzi (som gick för långt ut på första skicket????) och rallylydnad, utan skyltar, för Dixi:-D
Lör 16/3 Angelica hämtade Kenzi kl 8 så Lova skulle kunna vara med på Blåbärsagility i Göteborg. Blev 2 disk, men andra loppet sa Angelica var perfekt tills Kenzi missförstod och tog ett hinder från fel håll… Under tiden Kenzi var iväg och ropade sig hann Dixi och jag träna lite rally och öva lite fysträning på miljöbanan innan lördagsträningen, och efter den blev det ett asfltspåt i rejält blåst (läs halv storm) på Granngårdens parkering. Träffade Ann-Katrin som jag inte träffat på evigheter där, Esme var också med i bilen - kul:-) Dixi fixade spåret och hittade sina dumleklubbapinnar - och glasspinnen i slutet - men fick nog jobba en del. Efter lunchpaus hos Siv hann vi ett uppletande på FBK innan Angelica kom tillbaka med Kenzi - sen fick båda hundarna en rastrunda på Sandåsen och golfbanan:-)
Sön 17/3 Spännande fm… Skulle klippa hundarnas klor, och när det var Dixis tur hoppade hon glatt upp - för att sätta sig och kissa…!!! I sängen! Oklart om det hänger ihop med kastrationen eller om hon bara är dement, men det är ju en sak att valpkissa när man sprungit en stund och en helt annan att göra det när man hoppat upp i mattes säng - iofs några timmar efter morgonrundan men ändå! Jaja, hann slänga ner lakan och täcke på golvet så madrassen verkade klara sig, men riktigt så mycket hade jag inte räknat med att tvätta idag… När sängen var sanerad - och preparerad med plastlakan för bäbisar - fick även Dixi klorna klippta, denna gången utan kissepaus;-) Efter lunch tog vi oss till FBK, där det blev brukslydnad för Kenzi, alla moment utom platsliggning, och även idag gick hon lite långt ut båda sträckorna på framåtsändandet så jag börjar undra om vi fått ett nytt - eller snarar nygammalt, det är ju så alla mina tidigare hundar gjort - problem. När vi kört igenom momenten körde jag två sträckor till, nu med leksak i gruppen (läs mellan ”gubbarna”) och då stannade hon till som hon brukat göra fram till igår… Dixi fick förstås träna rallylydnad utan skyltar, och vi han också en uppletandekorridor (4 föremål) innan sista rastrundan:-)

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode