Ny månad

03.03.2024 19:26
Mån 26/2 Måndag, slut på ledigheten. Möten hela fm, och inga lektioner för hundarna på em heller - men efter jobbet var det blåbärstävling i agility. Kenzi deltog med Lova som tränar henne på Angelicas lektioner och de vann extra large:-)
Tis 27/2 Hemjobb, provtagning etc. Efter jobbet FBK där det blev brukslydnad - utom apportering - för Kenzi och rallylydnad för Dixi. Bättre än inget ;-)
Ons 28/2 Eftersom de elever jag skulle haft på fm var i Kolmårdens djurpark passade vi på att hjälpa kollega Marie att få ihop hundar till sin utbildning - alltså fick båda hundarna en ordentlig massage! Efter lunch fick de först utställningsträna och sen spåra med mina elever  och efter jobbet kom Lotta & Iso så vi kunde utnyttja bokningen i hundhallen som var avsedd för deltagarna på kursen som vi pga Kolmårdenresan tvingats skjuta fram en vecka… Lite hoopers fick alltså avsluta vad jag hoppas varit en riktigt bra dag för tjejerna:-)
Tor 29/2 Skottår i år… Fm först spår och sen utställningsträning för båda tjejerna med mina elever. Inget kul för dem på em men efter jobbet satte jag 8 gömmor i akvarierummet, hundbadet och under trappan till vinden. De fick sitta ca en timme innan först Kenzi och sen Dixi fick nosa sig till dem. Kenzi är ju alltid duktig men idag är det Dixi som får guldstjärnan, hon gick direkt in i markering på flera av gömmorna, och efter en snabb koll på matte på resten utom två där hon slickade lite! Den hunden är helt fantastisk vad jag än hittar på:-)
Fre 1/3 Hemjobb fm, efter lunch hämtade jag mina nya glasögon och körde till jobbet. Hann sätta ut 14 gömmor inomhus utom de rum vi var i igår innan det var dags för vårens första utvecklingssamtal, denna gång med elev, mamma och kurator. När vi var klara fick först Kenzi och sen Dixi söka. Som igår jobbade Kenzi fint och systematiskt, men Dixi imponerar mer på matte - 14 gömmor och hon var bara på en! Oftast tittar hon på mig innan hon ställer sig och markerar, men ibland kommer hon till markering direkt så jag hoppas det löser sig. Egentligen spelar det ingen roll, har ju inte tänkt starta några prov med henne, men även om jag har mer än 11 års erfarenhet av hennes enorma arbetsvilja och otroliga kapacitet är jag ändå förundrad över att hon med kanske 2 mån oregelbunden träning - det är ju inte så att vi tränat varje dag - så lätt släpper 2 års erfarenhet av att få göra vad hon vill med gömmorna och snällt ändrar strategi till mattes nya idéer. Mattes pärla:-)
Lör 2/3 Först brukslydnad med lördagsträningsgänget, Kenzi  är fortfarande lite wacojaco (idag skall på andra utskicket och sen stannade hon och tittade på metallen en stund innan hon kom in med den…???), sen fick Dixi ett uppletande innan det var dags att handla laxlunch till mig och Siv. På em blev det först hoopers (ute) med Carola och Tintin, sen kong inne - där var även Ulla & Nellie med- och sist mer hoopers.  Carola hade satt upp en bana som korsade, Kenzi hade fullt sjå att lära sig ena hållet (testade aldrig andra) medan Dixi gick klockrent åt ett håll men hade väldigt svårt att få till andra hållet… Till slut lyckades jag i alla fall få till ett helt (och tyst) varv per hund:-)
Sön 3/3 Träningstävling Hallabergs BK för Kenzi, först platsliggning med skott (”låg som ett ljus” sa skytten) och sen lite brukslydnad - inkallning OK, framåtsändande fick bli 4 utskick eftersom det kom ett skall på andra skicket även idag, sen kryp, skall och metallapportering som hon skötte fint. Dixi fick ett litet uppletande när alla var klara (man hjälps åt att kommendera och stå i gruppen). Sen FBK där Carola hade satt ut konggömmor på (och under…) aktivitetsbanan. Kenzi jobbade lös och fixade gömmorna fint - svårast var den nergrävda liksom den varit för Tintin och Nellie. Dixi fick inte testa den gömman, men behöver mer träning utomhus - hon var på alla gömmor utom en men markerade fint efter tillsägelse…  Lite hoopers blev det också, vilket gick bra för båda tjejerna om matte kan hålla ordning på kroppen…;-)
Sön 3/3 Träningstävling Hallabergs BK för Kenzi, först platsliggning med skott (”låg som ett ljus” sa skytten) och sen lite brukslydnad - inkallning OK, framåtsändande fick bli 4 utskick eftersom det kom ett skall på andra skicket, sen kryp, skall och metallapportering som hon skötte fint. Dixi fick ett litet uppletande när alla var klara (man hjälps åt att kommendera och stå i gruppen). Sen FBK där Carola hade satt ut konggömmor på (och under…) aktivitetsbanan. Kenzi jobbade lös och fixade gömmorna fint - svårast var den nergrävda liksom den varit för Tintin och Nellie. Dixi fick inte testa den gömman, men behöver mer träning utomhus - hon var på alla gömmor utom en men markerade fint efter tillsägelse…  Lite hoopers blev det också, vilket gick bra för båda tjejerna om matte kan hålla ordning på kroppen…;-)Mån 26/2 Måndag, slut på ledigheten. Möten hela fm, och inga lektioner för hundarna på em heller - men efter jobbet var det blåbärstävling i agility. Kenzi deltog med Lova som tränar henne på Angelicas lektioner och de vann extra large:-)
Tis 27/2 Hemjobb, provtagning etc. Efter jobbet FBK där det blev brukslydnad - utom apportering - för Kenzi och rallylydnad för Dixi. Bättre än inget ;-)
Ons 28/2 Eftersom de elever jag skulle haft på fm var i Kolmårdens djurpark passade vi på att hjälpa kollega Marie att få ihop hundar till sin utbildning - alltså fick båda hundarna en ordentlig massage! Efter lunch fick de först utställningsträna och sen spåra med mina elever  och efter jobbet kom Lotta & Iso så vi kunde utnyttja bokningen i hundhallen som var avsedd för deltagarna på kursen som vi pga Kolmårdenresan tvingats skjuta fram en vecka… Lite hoopers fick alltså avsluta vad jag hoppas varit en riktigt bra dag för tjejerna:-)
Tor 29/2 Skottår i år… Fm först spår och sen utställningsträning för båda tjejerna med mina elever. Inget kul för dem på em men efter jobbet satte jag 8 gömmor i akvarierummet, hundbadet och under trappan till vinden. De fick sitta ca en timme innan först Kenzi och sen Dixi fick nosa sig till dem. Kenzi är ju alltid duktig men idag är det Dixi som får guldstjärnan, hon gick direkt in i markering på flera av gömmorna, och efter en snabb koll på matte på resten utom två där hon slickade lite! Den hunden är helt fantastisk vad jag än hittar på:-)
Fre 1/3 Hemjobb fm, efter lunch hämtade jag mina nya glasögon och körde till jobbet. Hann sätta ut 14 gömmor inomhus utom de rum vi var i igår innan det var dags för vårens första utvecklingssamtal, denna gång med elev, mamma och kurator. När vi var klara fick först Kenzi och sen Dixi söka. Som igår jobbade Kenzi fint och systematiskt, men Dixi imponerar mer på matte - 14 gömmor och hon var bara på en! Oftast tittar hon på mig innan hon ställer sig och markerar, men ibland kommer hon till markering direkt så jag hoppas det löser sig. Egentligen spelar det ingen roll, har ju inte tänkt starta några prov med henne, men även om jag har mer än 11 års erfarenhet av hennes enorma arbetsvilja och otroliga kapacitet är jag ändå förundrad över att hon med kanske 2 mån oregelbunden träning - det är ju inte så att vi tränat varje dag - så lätt släpper 2 års erfarenhet av att få göra vad hon vill med gömmorna och snällt ändrar strategi till mattes nya idéer. Mattes pärla:-)
Lör 2/3 Först brukslydnad med lördagsträningsgänget, Kenzi  är fortfarande lite wacojaco (idag skall på andra utskicket och sen stannade hon och tittade på metallen en stund innan hon kom in med den…???), sen fick Dixi ett uppletande innan det var dags att handla laxlunch till mig och Siv. På em blev det först hoopers (ute) med Carola och Tintin, sen kong inne - där var även Ulla & Nellie med- och sist mer hoopers.  Carola hade satt upp en bana som korsade, Kenzi hade fullt sjå att lära sig ena hållet (testade aldrig andra) medan Dixi gick klockrent åt ett håll men hade väldigt svårt att få till andra hållet… Till slut lyckades jag i alla fall få till ett helt (och tyst) varv per hund:-)
Sön 3/3 Träningstävling Hallabergs BK för Kenzi, först platsliggning med skott (”låg som ett ljus” sa skytten) och sen lite brukslydnad - inkallning OK, framåtsändande fick bli 4 utskick eftersom det kom ett skall på andra skicket, sen kryp, skall och metallapportering som hon skötte fint. Dixi fick ett litet uppletande när alla var klara (man hjälps åt att kommendera och stå i gruppen). Sen FBK där Carola hade satt ut konggömmor på (och under…) aktivitetsbanan. Kenzi jobbade lös och fixade gömmorna fint - svårast var den nergrävda liksom den varit för Tintin och Nellie. Dixi fick inte testa den gömman, men behöver mer träning utomhus - hon var på alla gömmor utom en men markerade fint efter tillsägelse…  Lite hoopers blev det också, vilket gick bra för båda tjejerna om matte kan hålla ordning på kroppen…;-)

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode